måndag 15 september 2014

15.9 - Eka ranskankurssi

Herätys 6.30 koska tänään oli eka ranskankurssi ja mun piti olla paikan päällä 8.30 maksaakseni kurssi käteisellä. Pääsin aamulla Célinen kanssa koska hänen työpaikka on ihan CUEPP yliopiston lähellä Lillessä. Piti kuitenkin lähteä aika aikasin koska Martin ja hänen kaveri vietiin kouluun kahdeksaksi. (Lähtö 7.25).

Kurssilla oli pelkkiä ulkolaisia (Brasilia, Venäjä, Mexiko, Tsekki, Hollanti, Saksa, Kiina) ja mun ryhmä oli yhdistelmä B2 ja C1 tasosta, eli taso oli aika kova (itse olen B2). Kurssilla keskusteltiin aluksi paljon ryhmässä, esiteltiin toisemme ja aloitettiin tehtävillä koskien passé composé ja imparfait (menneitä muotoja). Tapasin monia kivoja ihmisiä ja oli kiva keskustella oman kielitaidon tasoisten kanssa. Tuli jopa läksyjäkin.

Kurssin jälkeen lähdin kotiinpäin. Kotona lämmitin pikana eilistä ruokaa ja en tehnyt enää mitään sen järkevämpää kunnes hain Alicen ortofonistikäyntiä varten. Eikun, kyllähän tein...

...Tyhjä! :-)

Iltapäivä oli rauhallinen. Tytöt taisivat olla aika väsyneitä Disneyland-viikonlopun jälkeen ja Céline oli antanut luvan katsoa telkkaria iltapäivällä. Tytöt istui mun kainalossa ja mä kropsuttelin heitä,

Illalla lähdin ulos tapaamaan Marinea. Linsellessä on tällä hetkellä tivoli ja hengailtiin ja ihmeteltiin siellä. Ostin chichis 9kpl (pienin määrä), mutta ne olikin aika isoja ollakseen pieni jälkiruoka ja jälkeenpäin mulla oli suklaata joka puolella ja huono olo. "Mutta näin se on kun elä kova elama" as an "chocolatoholic". ;)



Tavattiin jotain paikallisia rellostajanuoria, jotka sanoivat että oli vähän ihmetellyt kuka ulkolainen täällä kulkee. Kysyin että näkeekö mun ulkonäöstä etten ole täältäpäin ja kuulemma aika selkeästi. Kummallista kuulla, en ole itse koskaan ajatellut sellaista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar