fredag 10 april 2015

10.4 - Ekaa auringonottoa

Yritin nukkua kauemmin mutten onnistunut. Pääkoppa oli päättäväisesti sitä mieltä että oli arkiaamu ja kuuluu nousta viimeisintään kahdeksalta. Minä siis nousin aamupuuhiin. Aamun aikana aika pitkälti vain järjestelin ja vastailin onnitteluviesteihin. Löysin hallin ikkunassa viestin minulle.
Sää oli taas tänään oikein nätti. Aamupäivällä tytöt olivat menneet takeilla kouluun mutta päivällä oli aivan liian lämmin takille. Lounaaksi meillä oli ravioleja ja söimme ulkona takapihalla. Tytöt ottavat joka päivä hiukan heidän pääsiäissuklaitaan, joita heillä on aivan valtavasti. Pihalla tytöt pystyivät pomppimaan tramponiinilla ennen kuin palasimme kouluun.

Iltapäivällä minä minä vain nauttisin säästä. Istusin katolla, virkkasin ja katselin samalla Fais pas si, fais pas ça. Pystysin olemaan ihan kesämekossa ja jonkin ajan kulutta alkoi jopa tuntua päässä että olin saanut liikaa aurinkoa. En ole tottunut että jo olisi +20 *C mutta on aivan ihanaa. Skypetin äidin kanssa ja hän hehkutti että huomenna pitäisi olla tähän asti lämpimin kevätpäivä ja +12 *C. 
Tein itse jäätelöjugurtin. Sekoitin maustamatonta fromage blancia ja puolukkahilloa ja laitoin sen pakastimeen kunnes se jonkin ajan kuluttua oli kivasti vähän jäistä. Itse asiassa aivan simppeli mutta herkullinen.
Hakiessani tytöt Clé oli jo ehtinyt sopia Lilin kanssa ja puhumaan Lilin äidin kanssa että hän voisi mennä hetkeksi Lilin luo leikkimään. Minulle se kävi. Lili asuu parin sadan metrin päässä meistä joten Clén hakeminenkaan ei olisi mikään ongelma. Olimme siis Alicen kanssa kaksistaan. Teimmi taas picnicin pihalla välipalaksi ja sitten leikkisimme ulkona. Kun Martin saapui, hänkin tuli meidän kanssamme trampoliinille. Opetin lapsille yhden palloleikin, jota olen aikoinaan leikkinyt paljon trampoliinilla.

Alicella oli enemmän aikaa olla kylvyssä. Céline ja Anthony tulivat molemmat kotiin jo kaksikymmentä vaille seitsemän ja Céline meni hakemaan Clétä. Alice ja minä teimme rasvahieronnan toisillemme. Kun Clé ja Céline tulivat, Lilikin tuli. Céline sanoi että pian Marie ja Violette (Lilin äiti ja pikkusisko) tulisivat perässä. He pitivät yhdessä appéron meillä. Minä söin sitten äkkiä ja valmistauduin lähtemään hiukan ulos kavereiden kanssa. Sain ottaa clion.

Parkkipaikan, laillisen sellaisen, löytäminen Lillessä oli aikamoinen projekti tänä iltana. Kaikki oli aivan täynnä. Ihmiset olivat paljon liikkeellä kun oli niin nätti sää ja lämmin ilta. Olin jonkun verran myöhässä mutta löysin muut sitten Le Zeppelinissä. Selitin kädet heiluen mun parkkipaikkaongelmastani. Kaikki alkoivat nauramaan. He meinaavat että ihmiset suomessa tulevat näkemään minut monsterina, koska keskustelen kuin ihmiset etelämmässä. Baarissa olimme Iara, Pat, Sebastian, Amélie (Ranska) ja Eugénie (Ranska). Jonkin ajan kuluttua Sebastian ja minä menimme Beaux Arts'in eteen odottamaan Tiaa ja Sebastianin kaveria Joañia, joka oli 20 min myöhässä. Jonkin ajan kuluttua Hossamkin liittyi seuraamme baariin.

Ranskalaiset tytöt ja Hossam lähtivät puolen yön jälkeen mutta me muut jatkoimme sitten vielä tanssimaan Café Latinaan. Se oli tosi hauskaa. Pat ja Iara olivat aivan liekeissä ja tunsivat paljon biisejä, joita siellä soitettiin. 

Matkalla kotiin droppasin joitakin kavereita, joten tuli hiukan pidempi lenkki. Tulin kotiin ovesta noin kolmelta. Alkuperäisen suunnitelman mukaan meidän piti mennä vain lasilliselle yhteen baariin mutta suunnitelmat muuttuvat. Minulla oli ainaikin oikein mukava ilta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar