torsdag 16 april 2015

16.4 - Nurkat järjestykseen

Aloin heti aamusta järkkäämään asioita. Anthony ihmetteli minne olin menossa kun olin niin aikaisin heti käynnissä. Minulla oli vain jonkun verran tekemistä enkä vain sattunut saamaan enää nukuttua joten tuntui tyhmältä jäädä loikoilemaan. Aloin pyykkäämään, söin aamupalan ja kirjoittelin. Anthony auttoi minua tilaamaan netistä paketinpostituksen joten pystyin viemään kotisuomeen lähtevän paketin postiin. Muuten siivosin kylppärit ja järjestelin paikkoja. Kotisiivooja, Madame Cathry, oli myös paikalla ja hänellä oli käytössä imuri. Tänään oli myös nätti sää. Selvästi viileämpää ja tuulisempaa kun eilen, eli ei t-paitasää.

Lounaaksi teimme "rästibuffetin" ja jokainen lämmitti lautasensa mikrossa. Leikimme samalla ravintolaa. Pöydässä tytöt porsastelivat aivan turhaan, mikä oli ärsyttävää. Tytöt leikkivät ruoan jälkeen kotia ja minä olin yhden nuken kummitäti, joka tuli välillä yökylään. Clé ja Alice keksivät että halusivat jälkiruoaksi sipsejä koska pöydällä oli yksi avattu pussi. Annoin siihen luvan, koska pussissa ei ollut niin paljoa jäljellä. He olivat sitten oikein sipsimonstereita ja tyhjensivät hetkessä koko pussin. Tyytyväisenä menimme kaikki kolme takaisin koululle.

Iltapäivällä taas virkkasin, muttei katolla tällä kertaa. Samalla katselin sarjaa, Fais pas si, fais pas ça ja tein taasn oma jugurttijäätelön. Imuroin tehtäviini kuuluvat huoneet ja järjestelin lasten huoneissa pehmot ja barbit riviin kun siivosin.

Matkalla kotiin koulusta sekä Alice ja Clé selittelivät innoissaan miten he odottavat lauantain koulujuhlaa, jossa molemmat esiintyvät luokkiensa kanssa tanssilla. Kun meillä oli goûterAlice temppuili jonkun verran. Clé ja minä aloimme tänään jo tekemään musiikkiteoriaharjoituksia. Hän teki tehtäviä tosi hyvin ja keskittyneesti ja teimme niitä enemmän kuin suunniteltu. Anthony oli pyytänyt meitä järjestelemään vintin koska viime viikonloppuna lapsilla oli ollut kavereita kylässä ja vintti oli täysin sekaisin. Martin oli myös jo kotona mutta hän ei ollut sotkenut vinttiä eli hänen ei tarvinnut siivotakaan. Tytöt tiesivät että asia oli hoidettava eivätkä vastustelleet. Laiton menevää musiikkia soimaan kovaa ja sitten alkoi lelujen järjestely. Meillä oli tosi hauskaa. 

Kello oli jo jonkun verran yli normaalin kylpyynmenoajan kun olimme saaneet vintin järjestykseen. Kun tytöt kävivät huoneissaan, he huomasivat että olin järjestellyt heidän huoneissaan. He olivat tosi kiitollisia pomppasivat halaamaan ja kehuivat miten hienoa oli. Tuntui tosi kivalta kun joku huomaa että olen tehnyt jotain. Martin oli omassa huoneessaan lukemassa. Hänkin oli huomannut järjestelyni muttei, miehelliseen tyyliin, ollut sanonut asiasta mitään. Tytöt menivät myöhemmin pesulle kuin yleensä ja piti olla vähän pikainen kylpy. Kävin vain vessassa ja kun tulin kylpyhuoneeseen Alice ja Clé olivat jo yöpuvut päällään. Joskus he ovat aivan uskomattomia. Kehuilin heitä kovasti. Sitten he halusivat vielä yllättää minut ja menin sillä välin järjestelemään heidän vaatteensa yläkertaan. Kun olin valmis, tulin takaisin alas. Olin kuullut kolinaa huoneestani. Heillä ei ole oikeus mennä niin vaan honeeseeni mutta tiesin etteivät he aihauttaisi mitään harmia. Tytöt olivat pukeutuneet pikku-Amandoiksi undiz pikkarini päässään. Kun näin heidät, en voinut muuta kuin vain nauraa ja kuvata.

Leikimme sitten kaikki neljä, lapset ja minä, trampoliinilla. Céline ja Anthony tulivat molemmat kotiin vasta juuri ennen puolta kahdeksaa. Teimme vanhemmille jekun ja sanoimme unohtaneemme järjestellä vintin sekamelska. Tietysti he näkivät läpi ja ymmärsivät kun minäkin esitin mukana. Anthony meni ylös katsomaan ja Céline uhkasi laittaa kaikki kolme, tytöt ja minut, nurkkaan häpeämään. Menimme mukaan ylös katsomaan Anthonyn reaktiota ja hän tuli alas vintiltä peukut pystyssä. Oli kiva kun tytöt näyttivät mitä olin järjestellyt heidän huoneissaan ja pöydässä Anthony sanoi että vintillä näki selvästi myös aikuisen jäljen. Tänään oli ollut aikamoinen järjestelypäivä. Olen ollut oikein järjestelytuulella.

Ruoaksi oli tonnikalapastaa. Tykkäsin kovasti! Kaikki olivat oikein onnellisella tuulella ja tyttöjen kanssa meillä oli monta yhteistä päivän kiffiä (~kohokohtaa). Mamou oli eilen tuonut taateleita enkä tiedä kuinka monta napsisin niitä illan mittaa. Jatkoin virkkausprojektiani ja katselin sarjaani. Onneksi minulla on vielä kolme kautta katsomatta joten voin toivottavasti jatkaa sitä myös Suomessa. Malou oli koko illan seuranani.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar