söndag 12 april 2015

12.4 - Eftermiddag med med vännerna hos Tia

Otroligt nog lyckades jag sova ända till 11 även om familjen redan var i full gång. Tydligen hade jag verkligen behov av sömn. Jag började genast agera; dush, morgonmål och laga mig i ordning. Hela familjen Puech hade åkt till biblioteket och skateparken för att leka. Céline kom tillbaka för att laga mat och då fick jag ta hennes cykel när jag åkte till Tia. Det är det allra lättaste och snabbaste sättet att ta sig till Tia med cykel.

Idag hade Tia fått bjuda vänner till henne eftersom det var hennes sista veckoslut här förrän hon åker hem. Vi var Pat, Iara och jag. Jag hämtade med mig Fazer choklad och flickorna en spansk Empanada (en sorts övertäckt saltig paj, som en calzone). Hela familjen Moulin var på plats och vi hade mat tillsammans; Empanada till förrätt och Ann-Cathrine lagade tartiflette. Det var väldigt trevligt med hela familjen tillsammans. Vädret var riktigt fint och soligt. Vi kunde vara ute hela tiden.

Med tjejerna lagade vi oss en chillplats ute med filt under. Jag hade lovat att göra henna åt dem och hade med mig all utrustning. Det var helt perfekt att hålla på med henna ute på en filt i solen med ljuvligt sällskap och musik.



Ödla på Iaras axel.
The deathly hallows

Jag började med att laga något åt alla och sedan vågade sig de andra också försöka och märkte att det faktiskt inte är så lätt att få ett städigt resultat.
Som goûter hade Iara tagit med sig pizza.
Pat var mordlustig.
Pat lyckades väldigt bra. På min högra arm står det mitt namn på arabiska.
Pat gillade geometriska figurer.
Jag ville ha mina vänners namn på min rygg som minne eftersom jag ändå snart åker iväg. Hennan försvinner hur som helst relativt fort. 
(Pat, Tia, Ambre, Iara och sprutan)

När vi sedan gick hem, sade jag farväl åt familjen Moulin eftersom jag knappast längre hinner se dem. Även med Tia är det osäkert om vi mera ses. Det är lite trist. Jag gick med Iara och Pat till tramen och sedan cyklade jag hem. Vädret var riktigt fint.

Hemma hade vi nästan genast mat. Alla hade haft en väldigt bra dag och njutit av vädret. Céline, flickorna och jag spelade en omgång où dors dodo. Imorgon äter flockorna båda i skolkantinen och jag är ledig ända till klockan 15. Vi hade planerat att kunna träffas med Luise och imorgon kan hon komma hit. Jag önskade och kramade ungarna god natt och gjorde igen ett mjukisutbyte med Alice.

Jag skypade om veckoslutet med mamma och pappa. Det gjorde gott att tala med dem. Sedan tittade jag en episod Fais pas si, fais pas ça och virkade. Jag fick plötsligt en ryslig fiilis för choco och drog riktigt överin, men njöt av varje bit. Mådde dock lite illa efteråt. Under kvällen höll jag på länge och skrev om veckoslutets händelser och så uppdaterade jag inläggen om påsken och mitt födelsedagsfirande med familjen med mycket bilder. Jag vakade igen lite onödigt länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar